Metro - 30 mars 2008

image14

Nu vill Wentworth

spela yxmördare

Wenthworth Miller, 35, vill spela seriemördare, men trivs för tillfället i rollen som Michael i "Prison break".
-Den roligaste jag har jobbat med är Peter Stormare, säger han när
Metro träffar honom.


Wentworth Miller beskrivs ofta som en sexig Hollywoodhunk som har tonvis av trånande fans efter sig. Själv försöker stjärnan att stå med fötterna på jorden.
-Jag ville aldrig bli skådespelare utan bara känd. Eller, nu sa jag fel. Jag menade tvärtom.

Mina föräldrar är lärare och i början förstod de inte vad jag höll på med. Det enda min mamma visste var att jag var arbetslös och att jag inte steg upp ur sängen förrän efter lunchtid, säger han.

Wentworth är född i England men uppvuxen i USA med sin familj. Nu är de stolta över sin son, även om han måste ringa och förvarna sin mamma före vissa avsnitt.
-Hon gillar inte när jag ser ut att ha ont, säger han.

Wentworths mamma är inte den enda som slaviskt följer tv-serien om Michael som sitter i fängelse för att därifrån försöka rädda sin dödsdömde bror. ?Prison break? har lyckats fängsla tittare över hela välden i över två år och intresset kring Wentworth är stort. Rykten om att han ska ha dejtat sin manliga kollega Luke McFarlane och vännen Amie Bice cirkulerar men
Wentworth vill inte prata om sitt kärleksliv.
-Det är privat. Jag försöker att inte bry mig om fejkade intervjuer.

Finns det sådana?
-Ja, det är klart. Jag har läst åtminstone två dussin men har inte energi till att göra något åt dem. Jag tycker mest synd om mina fans.

I höst startar säsong fyra av tv-serien. Wentworth minns första säsongen.
-Det var tack vare Peter Stormare som vi hade så roligt då. Han har många practical jokes på lager, säger han.

Men Wentworth drömmer om andra roller.
-Jag vill göra en ?The shining? och få springa runt med en yxa ch vara ond.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0